Skip to content

Szolgáltatások

Tartalomjegyzék:

Alap szolgáltatások
Extra szolgáltatások

ALAP SZOLGÁLTATÁSOK

Miért van szükség könyvelőre, hol kapcsolódik be a könyvelő egy vállalkozás életbe?

Egy jó könyvelő aranyat ér, és míg egy vállalkozás nincs meg könyvelő nélkül, addig a könyvelő sincs meg vállalkozások nélkül. Ezért egymásért vagyunk. A könyvelő célja, hogy ügyfele elégedett legyen, ezért pontos, precíz, naprakész és elérhető. Érdemes a vállalkozás gondolatának megfogalmazásakor egy könyvelőt, adótanácsadót felkeresni. Ne az ügyvéd vagy az okmányiroda legyen az első hely, mert egyikük sem ért az adózási szakterülethez, viszont a megfelelő adózási módot nekik kell bejelenteni az adóhatóság részére. Ha ez nem megfelelően történik, csak plusz munka árán és későbbi időpontban áttérve lehet módosítani az eredeti adóbeállításokon. Ezt előzzük meg!

A könyvelő, adótanácsadó az alábbi szakterületeken segíti a vállalkozást:

  • segít eligazodni az egyes adónemek értelmezésében, a vállalkozáshoz igazodó adózási módok kiválasztásában
  • számviteli tevékenysége során kiválasztja a gazdasági eseményhez megfelelő, számviteli kezelési módokat, a helyes eljárásokat.
  • megismeri az adott vállalkozás szakmai és technológiai folyamatait a pontosabb munka érdekében
  • értelmezi a jognak azon területeit, amelyek kötődnek a vállalkozási területhez
  • informatikai háttérrel és tudással segíti a vállalkozások elektronikus kapcsolattartási, bejelentési és adóbevallási kötelezettségeit

KÖNYVVEZETÉS, ADÓBEVALLÁS

  • A magyar számviteli és adójogszabályok által megkövetelt könyvelési és adóbevallási feladatok elvégzése.
  • A főkönyvi könyvvezetést alátámasztó analitikus nyilvántartások vezetése.
  • Elektronikus bevallások és beszámolók összeállítása és benyújtása.
  • Számviteli politika és szabályzatok elkészítése.
  • A könyvelésből elérhető riportok lehívásához hozzáférést biztosítunk.

BÉR, MUNKAÜGYI ÉS TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁSI SZOLGÁLTATÁS

  • Bérszámfejtés, bérügyi bevallások, munkavállalókkal kapcsolatos adminisztratív teendők ellátása.
  • Táppénz, anyasági -és nyugdíj ellátások intézése.
  • Munkaidő nyilvántartáshoz online nyilvántartó rendszert biztosítunk.

ELEKTRONIKUS KOMMUNIKÁCIÓ ÉS ÜGYINTÉZÉS A HATÓSÁGOKKAL

Ma már nem létezik olyan szakterület, vállalkozás, de akár magánszemély is, akinek ne kellene elektronikusan kommunikálni valamelyik hatósággal. Ma már nem csak az adóhatósághoz kell elektronikusan küldeni dokumentumokat, bejelentéseket, bevallásokat, hanem az élet és a vállalkozással összefüggően szinte mindenhova. Ahelyett, hogy a postán feladnánk valamit ajánlva, elektronikusan folyik az ügyintézés. Mivel a könyvelő társadalom kezdte el először ezt a kommunikációs csatornát használni és napi szinten használja, ezért a legnagyobb gyakorlatunk nekünk van benne. Szolgáltatásunk keretében elvégezzük ezt a feladatot ügyfelünk helyett.

EXTRA SZOLGÁLTATÁSOK

SZÉKHELYSZOLGÁLTATÁS, KÉZBESÍTÉSI MEGBÍZOTT POSTAI SZOLGÁLTATÁSSAL

Külföldi állampolgárként vagy vállalkozásként elengedhetetlen magyarországi székhelycímet választania magyarországi vállalkozása részére. Amennyiben a bérelt ingatlan tulajdonosa ehhez nem járul hozzá, vagy ezen a címen nem tartózkodik annyit, hogy vállalkozása elérhető legyen, célszerű székhelyszolgáltatónál székhelycímet bérelni. A székhelyszolgáltató a cím biztosításán felül meghatalmazással kezeli postai úton érkező küldeményeit, melyet levélbontás után elektronikus úton küldi meg a vállalkozás vezetője részére. Amennyiben az ügyvezetőnek, tulajdonosnak nincsen  magyarországi bejelentett címe, vállaljuk a kézbesítési megbízott szerepét is.

ÜGYFÉLKAPU, ADÓAZONOSÍTÓ JEL, TAJ SZÁM ÜGYINTÉZÉS

Egy magánszemély részére elengedhetetlen, hogy legyen ügyfélkapuja, adóazonosító jele, TAJ száma, amennyiben vállalkozást szeretne indítani, vagy egy vállalkozás törvényes képviselője szeretne lenni. Amennyiben valamelyikkel nem rendelkezik, irodánk közreműködik ennek elintézésben. Adóazonosító jelre és TAJ számra a külföldi munkavállalóknak is szükségük van. Nyelvi nehézségek és a magyar ügyintézés bonyolultsága miatt célszerű erre hozzáértő segítségét igénybe venni.

KÜLFÖLDI VÁLLALKOZÁSOK MAGYARORSZÁGI ÁFA REGISZTRÁLÁSA

Amennyiben külföldi vállalkozás nem szeretne magyarországi telephelyet nyitni, de szolgáltatást nyújtana vagy terméket értékesítene magyar ügyfelei részére, szüksége lehet magyar adószámra. Irodánk közreműködik a magyar adószám igénylésében és meghatalmazással elvégzi a havi elektronikus adatszolgáltatást a magyar adóhatóság részére.

HIÁNYSZAKMÁBAN FOGLALKOZTATOTT UKRÁN ÉS SZERB MUNKAVÁLLALÓK TARTÓZKODÁSI ENGEDÉLYÉNEK ÜGYINTÉZÉSE

Az ukrán és szerb állampolgárok az EU-n kívüli 3. országbeli állampolgároknak minősülnek. Mivel határmenti állampolgárokról van szó, a magyar állam könnyített eljárásban engedélyezi számukra a magyarországi munkavállalást. Irodánk közreműködik ennek lebonyolításában.

EGYÉNI VÁLLALKOZÁS INDÍTÁSA

Míg a társas vállalkozások indításához elengedhetetlen az ügyvédi közreműködés, addig az egyéni vállalkozás elindítása lehetséges az okmányirodákban, de az ottani ügyintéző nem vállalja, hogy az egyes adófajtákkal kapcsolatban tájékoztatást nyújtson, előzetes adótanácsadás igénybevétele nélkül nem érdemes ott egyéni vállalkozást indítani. Mivel előzetes adótanácsadásra szükség van, így célszerű az egyéni vállalkozást egy könyvelő irodában az adótanácsadással egybekötve megnyitni. Ennek keretében felvilágosítást kap a vállalkozó az adózási módokról és az online számlázási lehetőségekről és kötelezettségekről.

ÜGYVITELI SZOLGÁLTATÁSOK

Azon ügyfeleink részére, akik nem kívánnak adminisztrációs teendőikhez külön munkaerőt foglalkoztatni, a könyvviteli, bérügyi, adóbevallási szolgáltatásunk mellé a következő szolgáltatásokat ajánljuk:

  • cégkapu figyelés és értesítés
  • elektronikus beadványok benyújtása a hatóságok részére: E-PAPÍR
  • kimenő számlák kiállítása számlázó programban
  • online számla regisztráció, bejelentés, ellenőrzés
  • papír alapú számlák lejelentése az ONLINE SZÁMLA rendszerben
  • banki utalások előkészítése netbankon keresztül, ügyfelünk a jóváhagyó
  • KSH jelentések elkészítése és online beküldése
  • állami költségvetésből igényelhető támogatások lehívása
  • digitális archiválás, számlái másolatához bárhonnan hozzáférhet
  • EKÁER bejelentés

Ezeket a feladatokat saját rendszerünkben látjuk el. Kérés esetén rendszerünk egyes elemei interneten keresztül elérhetőek ügyfeleink részére is. Hozzáférhetnek saját számítógépükről, tabletjükről,  mobiltelefonjukról kényelmesen akár otthonukból, akár irodájukból.

AUTOMATIZÁLT KÖNYVELÉS és DOKUMENTUM ÁTVÉTEL

A könyvelési adatrögzítés egészét automatizáltuk rendszereinkben:

  • kimenő vevői számlák
  • bejövő átutalásos és készpénzes szállítói számlák
  • bankszámla kivonatok
  • tárgyi eszköz nyilvántartás
  • bérszámfejtés és bérfeladás
  • adóbevallások

Ahhoz, hogy az adatai, iratai rendszereinkbe kerüljenek, a nyilvántartások és adóbevallások határidőben elkészüljenek, előre egyeztetett időpontban átvesszük Önöknél a könyvelési alapbizonylatokat. Anyagmennyiségtől függően hetente, 2 hetente vagy havonta. Igény és együttműködési szándék esetén, nagyobb távolságok leküzdésére ajánljuk, hogy megosztott tárhelyünkre Önök is online feltölthetik bizonylataikat.

SZÁMLÁK, IRATOK DIGITÁLIS ARCHIVÁLÁSA

A könyvelés előtt az összes bejövő számlát szkennelés útján digitálisan archiváljuk (igény esetén a kimenő számlákat is). Ezeket feltöltjük egy felhő alapú rendszerbe, amelyben a számlakép bárhonnan – akár a világ másik végérő is – visszakereshető.

Miért előnyös ez Önnek?

  • számlái évekre visszamenőleg digitálisan rendelkezésre állnak
  • nem kell dossziékat feltúrni, poros iratok között keresni
  • a keresést több szempont szerint lehet alakítani
  • könyvelői tudás nélkül számlacsoportokra tud keresni, és ezekből azonnal költséget lát (pl. adott időszak szállító forgalma, vagy adott időszak egyes költségeinek alakulása)
  • a számlacsoporton belül, ha kiugró tételt lát, azonnal ott a számlakép és részletes információt kap ezen tételekről
  • a számlacsoportok azonnal nyomtathatók, nem kell dossziéból egyesével fénymásolni
  • az archiváló rendszer összeköttetésben áll a könyvelő rendszerrel

MOBIL KÖNYVELÉS TÁVKÖNYVELÉSSEL KOMBINÁLTAN

A vállalkozás méretétől függően helyben könyvelés és adminisztráció az ügyfél vállalkozásánál. Az iratai rendezetten a vállalkozásnál maradnak. Helyben digitalizálunk, átbeszélünk, távban elvégezzük a további munkákat és elektronikusan kommunikálunk.