Egy jó könyvelő aranyat ér, és míg egy vállalkozás nincs meg könyvelő nélkül, addig a könyvelő sincs meg vállalkozások nélkül. Ezért egymásért vagyunk. A könyvelő célja, hogy ügyfele elégedett legyen, ezért pontos, precíz, naprakész és elérhető. Érdemes a vállalkozás gondolatának megfogalmazásakor egy könyvelőt, adótanácsadót felkeresni. Ne az ügyvéd vagy az okmányiroda legyen az első hely, mert egyikük sem ért az adózási szakterülethez, viszont a megfelelő adózási módot nekik kell bejelenteni az adóhatóság részére. Ha ez nem megfelelően történik, csak plusz munka árán és későbbi időpontban áttérve lehet módosítani az eredeti adóbeállításokon. Ezt előzzük meg!
Ma már nem létezik olyan szakterület, vállalkozás, de akár magánszemély is, akinek ne kellene elektronikusan kommunikálni valamelyik hatósággal. Ma már nem csak az adóhatósághoz kell elektronikusan küldeni dokumentumokat, bejelentéseket, bevallásokat, hanem az élet és a vállalkozással összefüggően szinte mindenhova. Ahelyett, hogy a postán feladnánk valamit ajánlva, elektronikusan folyik az ügyintézés. Mivel a könyvelő társadalom kezdte el először ezt a kommunikációs csatornát használni és napi szinten használja, ezért a legnagyobb gyakorlatunk nekünk van benne. Szolgáltatásunk keretében elvégezzük ezt a feladatot ügyfelünk helyett.
Külföldi állampolgárként vagy vállalkozásként elengedhetetlen magyarországi székhelycímet választania magyarországi vállalkozása részére. Amennyiben a bérelt ingatlan tulajdonosa ehhez nem járul hozzá, vagy ezen a címen nem tartózkodik annyit, hogy vállalkozása elérhető legyen, célszerű székhelyszolgáltatónál székhelycímet bérelni. A székhelyszolgáltató a cím biztosításán felül meghatalmazással kezeli postai úton érkező küldeményeit, melyet levélbontás után elektronikus úton küldi meg a vállalkozás vezetője részére. Amennyiben az ügyvezetőnek, tulajdonosnak nincsen magyarországi bejelentett címe, vállaljuk a kézbesítési megbízott szerepét is.
Egy magánszemély részére elengedhetetlen, hogy legyen ügyfélkapuja, adóazonosító jele, TAJ száma, amennyiben vállalkozást szeretne indítani, vagy egy vállalkozás törvényes képviselője szeretne lenni. Amennyiben valamelyikkel nem rendelkezik, irodánk közreműködik ennek elintézésben. Adóazonosító jelre és TAJ számra a külföldi munkavállalóknak is szükségük van. Nyelvi nehézségek és a magyar ügyintézés bonyolultsága miatt célszerű erre hozzáértő segítségét igénybe venni.
Amennyiben külföldi vállalkozás nem szeretne magyarországi telephelyet nyitni, de szolgáltatást nyújtana vagy terméket értékesítene magyar ügyfelei részére, szüksége lehet magyar adószámra. Irodánk közreműködik a magyar adószám igénylésében és meghatalmazással elvégzi a havi elektronikus adatszolgáltatást a magyar adóhatóság részére.
Az ukrán és szerb állampolgárok az EU-n kívüli 3. országbeli állampolgároknak minősülnek. Mivel határmenti állampolgárokról van szó, a magyar állam könnyített eljárásban engedélyezi számukra a magyarországi munkavállalást. Irodánk közreműködik ennek lebonyolítá-sában.
Míg a társas vállalkozások indításához elengedhetetlen az ügyvédi közreműködés, addig az egyéni vállalkozás indítása online vagy az adóhatóság ügyfélszolgálatain lehetséges. Az adóhatósági ügyintéző nem vállalja, hogy vállalkozásra szabottan az egyes adófajtákkal, ÁFA típusokkal kapcsolatban mindenre kiterjedő tájékoztatást nyújtson. Ezért előzetes adótanácsadás igénybevétele nélkül nem érdemes ott egyéni vállalkozást indítani. Mivel előzetes adótanácsadásra mindenképpen szükség van, így célszerű az egyéni vállalkozást egy könyvelő irodában az adótanácsadással egybekötve megnyitni. Ennek keretében felvilágosítást kap a vállalkozó az adózási módokról és az online számlázási lehetőségekről és kötelezettségekről. Mindehhez elengedhetlen, hogy a magánszemély ügyfélkapus hozzáféréssel rendelkezzen. Majd egy kb. 2 órás folyamat végén egy elindult vállalkozása lesz.
Azon ügyfeleink részére, akik nem kívánnak adminisztrációs teendőikhez külön munkaerőt foglalkoztatni, a könyvviteli, bérügyi, adóbevallási szolgáltatásunk mellé a következő szolgáltatásokat ajánljuk:
Ezeket a feladatokat saját rendszerünkben látjuk el. Kérés esetén rendszerünk egyes elemei interneten keresztül elérhetőek ügyfeleink részére is. Hozzáférhetnek saját számítógépükről, tabletjükről, mobiltelefonjukról kényelmesen akár otthonukból, akár irodájukból.
A könyvelési adatrögzítés egészét automatizáltuk rendszereinkben:
Ahhoz, hogy az adatai, iratai rendszereinkbe kerüljenek, a nyilvántartások és adóbevallások határidőben elkészüljenek, előre egyeztetett időpontban átvesszük Önöknél a könyvelési alapbizonylatokat. Anyagmennyiségtől függően hetente, 2 hetente vagy havonta. Igény és együttműködési szándék esetén, nagyobb távolságok leküzdésére ajánljuk, hogy megosztott tárhelyünkre Önök is online fel-tölthetik bizonylataikat.
A könyvelés előtt az összes bejövő számlát szkennelés útján digitálisan archiváljuk (igény esetén a kimenő számlákat is). Ezeket feltöltjük egy felhő alapú rendszerbe, amelyben a számlakép bárhonnan – akár a világ másik végérő is – visszakereshető.
Miért előnyös ez Önnek?
A vállalkozás méretétől függően helyben könyvelés és adminisztráció az ügyfél vállalkozásánál. Az iratai rendezetten a vállalkozásnál maradnak. Helyben digitalizálunk, átbeszélünk, távban elvégezzük a további munkákat és elektronikusan kommunikálunk.